Relacja z mobilności edukacyjnej w Hiszpanii - Tymek


W dn. 19.03 do 25.03.2023 roku byłem uczestnikiem szkolnej wymiany w ramach 

programu Erasmus+ w hiszpańskiej szkole w Algeciras.

Tydzień w Andaluzji był wyjątkowy z dwóch powodów.

Po pierwsze mogłem poznać zasady funkcjonowania systemu edukacji w hiszpańskiej szkole. System ten bardzo różni się od polskiego. Zauważyłem, że moi hiszpańscy rówieśnicy mają bardzo luźny stosunek do nauki. Lekcje odbywają się w towarzyskiej atmosferze. Moją uwagę zwróciły też faktyczne warunki panujące  szkole. Szkoła w Algeciras ma lepsze niż nasza zaplecze sportowe. Podobała mi się możliwość spędzania przerw na świeżym powietrzu. Sprzyjała temu słoneczna, wiosenna pogoda. Program pobytu zorganizowany przez Hiszpanów był bardzo atrakcyjny i ciekawy. Najbardziej podobała mi się wycieczka na Gibraltar. W tej części miałem możliwość podziwiać najbardziej wysuniętą na południe część Europy.

Drugi powód dla, którego ten wyjazd był wyjątkowy to możliwość zamieszkania w hiszpańskiej rodzinie. To było bardzo ciekawe doświadczenie. Poznałem ich dom, rodzinę, zwyczaje i smak lokalnej, 30-to centymetrowej bagietki z szynką ;)

Rodzina Denisa, który mnie gościł była przyjazna i bardzo pomocna. To była niezapomniana przygoda z ich udziałem. Z niecierpliwością czekam na wizytę Denisa w  Polsce.

Na koniec chciałbym dodać, że oprócz języka angielskiego, w czasie pobytu w Hiszpanii bardzo intensywnie ćwiczyłem swój hiszpański. Warto uczyć się języków obcych, a moja  przygoda z Erasmus+ tylko to potwierdziła 🙂











Popularne posty z tego bloga

Relacja z mobilności edukacyjnej w Serbii - Wiktoria

Relacja z mobilności edukacyjnej w Hiszpanii - Julia

Relacja z mobilności edukacyjnej w Hiszpanii - Antek