Relacja z mobilności edukacyjnej w Hiszpanii - Małgosia

 


Od 19 od 25 marca miałam okazję reprezentować szkołę w ramach projektu Erasmus+. Podczas pobytu w Hiszpanii dokładnie w Algeciras mogłam zaobserwować dużo rzeczy.

Szkoła tam bardzo różniła się od naszej w Polsce. Miałam okazję być na zwykłych lekcjach. Uczestniczyłam też w zajęciach kulinarnych, gdzie zobaczyłam jak robi się tortilla de patatas, danie,  które jest  w Hiszpanii bardzo popularne.

Oprócz tego miałam okazję uczestniczyć w lekcji tańca flamenco. Była to dla mnie niesamowita atrakcja i świetnie się przy tym bawiłam.

Wraz z uczniami i nauczycielami ze szkoły hiszpańskiej wybraliśmy się na wycieczkę do Tarify-najbardziej wysuniętego na południe miasta w Hiszpanii oraz do Gibraltaru. Zwiedzaliśmy także Algeciras.

W Tarifie  mogłam przenieść się w czasie zwiedzając ruiny starożytnego miasta Baelo Claudia wybudowanego pod koniec II w. p.n.e. Zobaczyłam miejsce, które kiedyś było głównym portem, ale zostało zalane. Wybraliśmy się także na rejs po Morzu Śródziemnym. Z daleka na horyzoncie widziałam Afrykę, ale największą niespodzianką były wieloryby piloty, które pływały wokół naszej łodzi.

Na Gibraltarze zobaczyłam małpy, które żyją na wolności na wyspie i stanowią jej atrakcję turystyczną. Odwiedziłam muzeum i jaskinię św. Michała oraz tunele z okresu drugiej wojny światowej. Zwiedziłam także miejsce katastrofy lotniczej, w której zginął polski gen. broni Władysław Sikorski wraz z jego kompanami.

Algeciras to miasto nadmorskie, dlatego też dużą część wolnego czasu spędzałyśmy na plaży. Podczas takich spotkań,  graliśmy w gry i dużo rozmawialiśmy z naszymi hiszpańskimi przyjaciółmi. Z plaży podziwialiśmy widok na Gibraltar i zbieraliśmy piękne, duże muszle.

Mieszkając u rodziny hiszpańskiej  poznałam kulturę hiszpańską. Spędzałam miło czas na dworze grając w piłkę nożną. 

Bardzo miło spędziłam tydzień. Cieszę się, że miałam możliwość wzięcia udziału w projekcie, dzięki czemu poznałam wiele nowych osób, poćwiczyłam swój angielski i poznałam kulturę Hiszpanii. 

                                             Małgorzata







📍Algeciras


📍Tarifa


📍Gibraltar 


📍restauracja w Algeciras 


Popularne posty z tego bloga

Relacja z mobilności edukacyjnej w Serbii - Wiktoria

Relacja z mobilności edukacyjnej w Hiszpanii - Julia

Relacja z mobilności edukacyjnej w Hiszpanii - Antek